מחיר קטלוגי:
98.00
₪
מחיר באתר:
₪98.00 ₪68.60
הטיפול הנעזר בקריאה וכתיבה מבוסס על תהליכי הדהוד של העולם הפנימי ועולם היחסים של המטופל באמצעות מפגש עם יצירה כתובה, מסופרת או נכתבת, כגון רומן, סיפור קצר, מיתוס, מעשייה, שירה, שיר מולחן, יומן, סרטי קולנוע וסרטים דוקומנטריים, סדרות טלוויזיה, סרטונים וטקסטים המתפרסמים במגוון פלטפורמות דיגיטליות, מרכיבים סיפוריים במשחקי מחשב ומציאות מדומה, כתיבה אישית, יצירה של סיפורים דיגיטליים, פודקסטים ועוד.
ספר זה הוא אנתולוגיה ראשונה מסוגה היוצאת לאור בשפה העברית, ובה מבחר רחב של פרקים שנכתבו על ידי מיטב המומחים שעוסקים בהגות, טיפול והדרכה בביבליותרפיה ופסיכותרפיה הנעזרות בטקסט נקרא ונכתב. הספר מרחיב את גבולות השיח התאורטי והיישומי ומביא עימו זוויות שונות של נוכחות טקסטואלית במפגש הטיפולי. הספר מציע לכל קורא העוסק בתחום הטיפול לייצר דיאלוג מפרה בין ההגות והפרקטיקה הביבליותרפית לבין שיטות הטיפול השונות.
ד"ר אורלי וקנין, ראשת התוכנית להכשרת מטפלים בביבליותרפיה בסמינר הקיבוצים, עוסקת בתחומי המחקר וההוראה בממשק שבין פסיכואנליזה לבין יצירה, תהליכי קריאה וכתיבה בטיפול והדרכה, חקר מקרה והתפתחות מקצוע הביבליותרפיה. מחקריה מתפרסמים בארץ ובעולם.
ד"ר שרית בר זקן, מרצה במכללת סמינר הקיבוצים, מטפלת ומדריכה בכירה באמצעות ביבליותרפיה, בוגרת תוכנית פוסט־דוקטורט במכון מופ"ת, עוסקת בתחומי המחקר וההוראה בטיפול והדרכה באמצעות אומנויות, מכוון רגישות תרבותית, בשילוב היבטים של קריאה וכתיבה. מחקריה מתפרסמים בארץ ובעולם.
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו במייל
מבוא / אורלי וקנין ושרית בר זקן 7
שער ראשון
האיכויות התרפויטיות של הקריאה והכתיבה 21
אמנות האֵבֶל של הקורא/ת – מקריאה המסרבת למציאות לקריאה המסְכִּינה עם המציאות / מירב רוט 23
ממונולוג לדיאלוג – שינויים בעמדת הקריאה כביטוי להתפתחות פנימית / אורלי וקנין ויפית דונסקי 44
“הליקון פרטי” – מבט יונגיאני ונוימניאני על שפת השירה בחדר הטיפול / גיא פרל 64
על המְכָל הפואטי של הכאב הנפשי / נעמה לב ארי 83
ביבליותרפיה חסידית / שי גיל 101
שער שני
יישומים ודרכי התערבות בטיפול באמצעות קריאה וכתיבה 121
צוהר בקיר הלבן – תבניות כתיבה ככלי ביבליותרפי / שלומית ברסלר 123
“אני לא מאמינה שאת רואה את ‘האח הגדול’!” – מ”בזות” (abjection) בתוכניות הראליטי לחשיבה במפגש הטיפולי / אורית דודאי ותמר אנג’ל 141
הסיפור הדיגיטלי כאמצעי נרטיבי בתהליכי טיפול של התפתחות אישית ולמידה / אלון רז 158
הביבליותרפיה והטיפול הנרטיבי – “רק על עצמי לספר ידעתי,
צר עולמי כעולם נמלה” – האומנם? / מיכל שמחון 175
לברור את המוץ מהבר – סיפורי ריפוי בהדרכה / רות שטדלר 192
שער שלישי
טיפול באוכלוסיות ייחודיות 209
יש דברים שרציתי לכתוב – על קבוצת כתיבה למשפחות שכולות / שלומית ברסלר והדס אלול 211
סיפור גוף – אופני נוכחות של טקסט ספרותי בטיפול בגופניות הפוסט־טראומטית / אפרת הברון 232
קריאה להורות – עבודה טיפולית עם הורים הנעזרת בקריאה וכתיבה / אורלי וקנין ושרית בר זקן 249
לשגע פילים ולהישאר בחיים – משברים התפתחותיים, ביבליותרפיה וטיפול דיאדי / בירי רוטנברג 265
ערבית מדוברת – עקרונות הטקסט התרפויטי המותאם לחברה קולקטיבית / שרית בר זקן 284
מהקבוע והקונקרטי למרחב הפוטנציאלי הסיפורי בטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי (ASD) בגיל הרך / אלינור רז סטולר 300
מפתח כללי 317
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת