מחיר קטלוגי:
94.00
₪
מחיר באתר:
₪94.00 ₪20.00
נפש הספרות הוא ספרה השני של רות נצר המכנס מסות על ספרות ושירה. קדם לו השלם ושברו − כינוס מאמרים ממבט פסיכולוגיית המעמקים של יונג (כרמל, 2009). נצר מתבוננת בדילמות הפרשנות לספרות, ביחסים בין הספרות, השירה והחלום. היא חוקרת יצירות ספרות שעוסקות במסע הגברי ולחילופין במסע הנשי, וכן כותבת על ספרים שעוסקים במצוקות הנפש ובמאוויי הנשמה לקשר בין אישי ורוחני. היא מעמיקה אל לב חווית השירה מתוך הרהורים על שירה כמיסטיקה ותיווך, ועל הפואטיות של הנשמה במיתוס ובקולנוע. התבוננות מיוחדת מוקדשת לקפקא ולעגנון. "רות נצר כותבת בחוכמת לב ובמבט מעמיק על ספורי עגנון בשילוב רב תחומי של היקפי הידע שלה שכוללים ספרות, שירה, תאולוגיה, קבלה. כל זה מנקודת מבט של הפסיכולוגיה היונגיאנית שמיטיבה לדובב את כתבי עגנון ולהאיר את צפונותיו".פרופ' ניצה בן־דב, חוקרת עגנון, כלת פרס ישראל לחקר הספרות. "עושר ההקשרים חובר לצלילות המחשבה, רוחב עולם הדעת והיכרות מעמיקה ויסודית באמנות לענפיה ומופעיה, בכל כתביך את מתנהלת כתלמידה של החיים, על שפעתם האינסופית".ד"ר דינה קטן בן־ציון, משוררת, חוקרת ספרות ומתרגמת. "כתיבתה מרתקת ותובנות העומק השזורות בה מייצרות קריאה מתפעמת".ד"ר מימי חסקין, החוג לספרות. מכללת סמינר הקבוצים. רות נצר היא פסיכולוגית קלינית, אנליטיקאית יונגיאנית בכירה, מלמדת במכללת סמינר הקבוצים, משוררת, אמנית, חוקרת קולנוע וספרות. פרסמה שמונה ספרי עיון ואחד עשר ספרי שירה עליהם זכתה בחמשה פרסים ספרותיים, וכן ספר פרוזה אוטוביוגרפי (כרמל), ועשרות מאמרים.
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו במייל
הקדמה 13 מבוא : “תת הכרה נפתחת כמניפה” –כתיבה אנליטית ברוח יונגיאנית 15 שער ראשון: ספרות 41 פרק א – התבוננות על מעשה הספרות 43“ואין המעשה מתחלף בפירושים” – על ספרות וחלום 43מראות וכפילים – שייקספיר כפסיכואנליטיקן ובעיית הפרשנות – מרדכי גלדמן 48אוטוביוגרפיה כמיתוס אישי – אסתר קמרון 55הרהורים על החלק והשלם בעקבות מייסטרים דגוליםשל תומס ברנהרד 69 פרק ב – על המסע הגברי 71על הקבצן העיוור ב’שבעת הקבצנים’ של ר”נ מברסלב 71פיטר פן והנסיך הקטן כייצוגים של העלם הנצחי 85האנטי־גיבור ביצירות של בקט, מלוויל ואחרים 94על גבורה ותבוסה במובי דיק של מלווילוהזקן והים של המינגווי 101תקופה לא טובה לקוסמים – געגועי לקיסינג’ר של אתגר קרת 120 פרק ג – על המסע הנשי 123מוֹמוֹ של מיכאל אנדה – אגדה למבוגרים על העצמי הנשי 123עליסה בארץ הפלאות – האומנם מסע נשי? 142ז’וז’ה סאראמאגו – הסיפור על האי הנעלםוהאישה המנקה ומטליאה גרביים 149האם ישו הייתה אישה? על דרך היסורים של הגוףשל קלאריס ליספקטור 153והוא האור של לאה גולדברג – הגבר, התהום והאור 155 פרק ד – על מצוקות הנפש ומאוויי הנשמה 158קוטזי –חרפה – גאולת האנימה והנשמה 158מבט מחודש על הזר של קאמי 160מעשה בלווייתן – על הלווייתן של ג’וזף רות 164ברוס צ’טווין – אדם המאוהב בעולם –על נתיבי שיר – סודם של האבוריג’ינים 167יודורה ולטי – אהבה ראשונה – הצל והערגה למפגש 172יהודית הנדל – טרופו של חולה הנפש 175מצבי רוח – יואל הופמן מטפל במטפלים 181צייד בודד הוא הלב – החיפוש אחר זולתעצמי –קארסון מק’קאלרס 189פלנרי אוקונור – כל מה שעולה מתכנס –על הרוע ועל ההתגלות 192 פרק ה – על קפקא 197בין דין לחסד – על הגלגול, על קפקא מפליג בספינהושיר אחד 197על רישום אחד שקפקא צייר 201 שער שני: על עגנון 205 האלה הנוראה בסיפור ‘האדונית והרוכל’ של עגנון 207″זה שאנו מסיחים דעתנו ממנו” –על ‘טלית אחרת’ של עגנון 214חלום של עגנון על הייעוד הרוחני והחמצתווקרבת מוטיבים לר”נ מברסלב 220עד הנה – פשר המסע והחלומות 228 שער שלישי: שירה 245 פרק א – על השירה 247שירה היא הלחש שמניע את העולם 247יער של סמלים 254על שירה מתווכת 258חלום שירה – שירה כחלימה ערה 261השירה על הקירות בדרום אמריקה 268הבקתה והזוהר – שירה מיסטית 272על הפואטיקה של הנשמה 275מיתופואטיקה – המיתוס הוא שירה 281הפואטיקה בקולנוע 284 פרק ב – על ספרי שירה 287שירתו של אריה לודוויג שטראוס – האימה, הקריאה והשאלה 287אבנר טריינין – החזרות – הנוסחאות המופלאות של האבסורד 290איחוד הניגודים והמחזוריות בארבעה קוורטטים –של ת. ס. אליוט 300לחישה שמאנית – על שירי מערה של גיא פרל 303חיים גורי – העד והמתעד 307 פרק ג – על שירים 310יהודה עמיחי – האב ועשרת הדברות 310חוה פנחס כהן – האישה ה’עקודה’ 315על כישוף הרוע ב’פוגת־מוות’ של צלאן 319שירים על הנקודה אצל גיא פרל ועוד 323בין כסה לעשור – שירים על יונה 328הרהורים אודות השיר על הקנאה 330שירה ממבט הנפש – שירים במרחב הלימינלי 333 שער רביעי: שחזור פואטי –המיתוס של דמטר ופרספונה 337 המיתוס ופשרו מפי הדמויות המשתתפות 339השחזור המיתופואטי 344 מונחים יונגיאניים 350מקורות 353
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת