מחיר קטלוגי:
79.00
₪
מחיר באתר:
₪79.00 ₪20.00
ילדים בגיל החביון (בית־הספר היסודי) זוכים תדיר לכינויים מאשימים כגון "ילדים אכזריים". אנשים מבוגרים נוטים לחשוב שבגיל הזה ילדים הם חסרי מצפון ונעדרי חמלה ורחמים. בגיל זה ילדים רבים לוקים באכזריות, מתנהגים על-פי היררכיה חברתית מפלה ומתעללים במורים. הספר מציג גישה שעל-פיה, התנהגות זו הינה חלק משלב התפתחותי, שבו האכזריות מתבקשת בשלבי התפתחות הפונקציה של הגמישות הנפשית, והיא אינה מצביעה על אופי ועל מהות הילדים. בספר זה מוצגות דרכים חדשות, הן לטיפול פרטני בילדים הדחויים חברתית (טיפול בשיטת "מעטפות" בגרסה מתקדמת ומעודכנת), והן להתערבות מערכתית בתופעות החברתיות וביחסי מורה־תלמיד. בספר מוצגת תפיסה חינוכית כללית חדשה המותאמת לשלב ההתפתחותי של גיל החביון.חנה גרפי פישר, מחברת הספר ילדים דחויים חברתית (רסלינג, 2015), פסיכולוגית חינוכית מומחית, פסיכותרפיסטית, ביבליותרפיסטית, ומפתחת שיטת "מעטפות", מלמדת במכללת "תלפיות" ובכנסים ארציים של פסיכולוגים חינוכיים.
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו במייל
הקדמה 9מבוא 15פרק ראשון: יצר לב האדם רע מגיל החביון? 23הרגש – היכן הרגש? 23כל הילדים בחביון נפגעים מדחייה חברתית 26מעגלי האכזריות הולכים ומתרחבים 27השלכות ההרסניות של אכזריות הילדים 29פרק שני: דחייה חברתית 33דחייה חברתית– סקירת מחקר וטיפול 33הקשר בין המחקר הפסיכולוגי לטיפול בדחייה חברתית 34הדחייה החברתית כחלק משלב התפתחותי 36מקובלוּת ודחייה חברתית 39סטראוטיפים 45שמירת גבולות בין המינים 48נורמות חברתיות 49דחייה חברתית כסנקציה חברתית 52נורמות חברתיות בהשוואה לסנקציות 54מוסריות בחביון 55אמפתיה בחביון 59התפתחות אמפתיה 61אמפתיה שכלית בשלב החביון 63פרק שלישי: פרדיגמה – העצמי כתא ביולוגי 69השינויים שמתחוללים בגיל החביון 70פרדיגמה התפתחותית 74דינמיקה של שלושת אזורי תודעה בעצמי כתא ביולוגי 77הסיבות לדחייה חברתית על פי הפרדיגמה ההתפתחותית 95פסיכולוגיית העצמי ודחייה חברתית על פיהפרדיגמה ההתפתחותית 97פרק רביעי: מעטפות – שיטת טיפול פרטנית 101פרק חמישי: התערבות מערכתית בִקשיים חברתיים 112נורמות חברתיות והיררכיה חברתית 116התערבות מערכתית על פי הפרדיגמה ההתפתחותית 124יסודות הגישה החינוכית על פי הפרדיגמה ההתפתחותית 126″טיפול במעטפות” 130תפקידה של המחנכת 135פרק שישי: ילד שמח בבית־הספר 151גישה חינוכית מותאמת לשלב ההתפתחותי – החביון 153תוכנית מדורגת להעברת סמכויות לחברת הילדים 155ילדים בעלי צרכים מיוחדים 157קווי מִתאר ראשונים לַתוכנית המדורגת על פי סדר הכיתות 158תוכנית שנתית מורחבת על בסיס הבנה התפתחותית 171הערכות לתלמיד על פי הגישה ההתפתחותית 175חינוך לערכים על פי הגישה ההתפתחותית 175פרק שביעי: תפקיד ההורים בחביון 180ביבליוגרפיה 190מפתח אישים ועניינים 197
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת