מחיר קטלוגי:
79
₪
מחיר באתר:
₪79.00 ₪55.30
a:2:{i:0;a:3:{s:5:"title";s:13:"גב הספר";s:2:"id";s:13:"גב-הספר";s:7:"content";s:0:"";}i:1;a:3:{s:5:"title";s:25:"תוכן העניינים";s:2:"id";s:25:"תוכן-העניינים";s:7:"content";s:4215:"מבוא 7
שער ראשון – האיש ומשנתו החינוכית
1. על האיש קרל פרנקנשטיין 17
2. עיקרי משנתו החינוכיתֿדידקטית של פרנקנשטיין 30
2.1. היסודות הפילוסופיים בגישתו של פרנקנשטיין 30
2.2. היסודות הפסיכולוגיים 34
2.3. תיאור שלבי ההתפתחות של האדם, ומשמעותם ללמידה 38
2.4. היבטים תאורטיים פדגוגיים 51
3. עקרונות הגישה הדידקטית וההוראה המשקמת 76
3.1. עקרונות ההתערבות הדידקטית 76
4. היזמות הפדגוגיות – ההוראה המשקמת 85
4.1. הפרוייקט של התיכון שליד האוניברסיטה 85
4.2. פרוייקט ההוראה המשקמת – ההוראה
החלופית, האוניברסיטה העברית 95
שער שני – היבטים מחקריים
5. על המחקר החינוכי, על פי גישתו של פרנקנשטיין 103
5.1. על המחקר הנרטיבי 105
6. מאפייני המורות העובדות על פי גישתו של פרנקנשטיין 109
6.1. עולמן המקצועיֿאישי של המורות 111
6.2. הוראה משקמת – תרומתה של השיטה לעולמן
המקצועי של המורות 118
7. תפיסת המורות את עולם הילדים 129
7.1. מה חושבות המורות על ילדים המתקשים בלמידה 129
7.2. כיצד חושבות המורות 137
7.3. דרכי טיפול והתערבות של המורות 146
8. מקומם של התכנים הנלמדים ותפקידם של העקרונות
הדידקטיים בתאוריה, בהוראה ובעבודה החינוכית, על פי
פרשנותן של המורות 156
8.1. מקומם הכללי של התכנים כפי שבאים לידי ביטוי
בדברי המורות 157
8.2. העקרונות הדידקטיים 159
8.3. קשיים במימוש הוראת התכנים על פי עקרונות
ההוראה המשקמת 179
9. מקומו של פרופ' פרנקנשטיין בהדרכה על פי תפיסתן
של המורות 182
10. שינוי וצמיחה של זהות אישיתֿתרבותית 187
10.1. למדתי ל"שמוע אותם" 187
10.2. "חשבתי שאני בעצמי טעונת טיפוח, ויצאתי מזה" 191
10.3. כמה קל לוותר על להיות "אני"? 193
שער שלישי – היבטים פדגוגיים דידקטיים
11.1. ניתוח תכנים 199
11.2. ניתוח התכן 200
11.3. שיעור בכתה ז' – חטיבת הביניים בבית ספר ירושלמי 202
11.4. קשיים של הילדים בהבנת התוכן הנלמד 205
11.5. ניתוח דרכי התערבות של המורה – שיקולי דעת פדגוגיים 206
11.6. שיעור מול שיעור – דגמים דידקטיים 208
11.7. שיעור מול שיעור – תיאור תהליך השינוי 219
11.8. סיכום והערכה 225
12. אפילוג 227
13. ביבליוגרפיה 229
14. מפתח כללי 248";}}
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו במייל
מבוא 7 שער ראשון – האיש ומשנתו החינוכית 1. על האיש קרל פרנקנשטיין 17 2. עיקרי משנתו החינוכיתֿדידקטית של פרנקנשטיין 302.1. היסודות הפילוסופיים בגישתו של פרנקנשטיין 302.2. היסודות הפסיכולוגיים 342.3. תיאור שלבי ההתפתחות של האדם, ומשמעותם ללמידה 382.4. היבטים תאורטיים פדגוגיים 51 3. עקרונות הגישה הדידקטית וההוראה המשקמת 763.1. עקרונות ההתערבות הדידקטית 76 4. היזמות הפדגוגיות – ההוראה המשקמת 854.1. הפרוייקט של התיכון שליד האוניברסיטה 854.2. פרוייקט ההוראה המשקמת – ההוראההחלופית, האוניברסיטה העברית 95 שער שני – היבטים מחקריים 5. על המחקר החינוכי, על פי גישתו של פרנקנשטיין 1035.1. על המחקר הנרטיבי 105 6. מאפייני המורות העובדות על פי גישתו של פרנקנשטיין 1096.1. עולמן המקצועיֿאישי של המורות 1116.2. הוראה משקמת – תרומתה של השיטה לעולמןהמקצועי של המורות 118 7. תפיסת המורות את עולם הילדים 1297.1. מה חושבות המורות על ילדים המתקשים בלמידה 1297.2. כיצד חושבות המורות 1377.3. דרכי טיפול והתערבות של המורות 146 8. מקומם של התכנים הנלמדים ותפקידם של העקרונות הדידקטיים בתאוריה, בהוראה ובעבודה החינוכית, על פיפרשנותן של המורות 1568.1. מקומם הכללי של התכנים כפי שבאים לידי ביטויבדברי המורות 1578.2. העקרונות הדידקטיים 1598.3. קשיים במימוש הוראת התכנים על פי עקרונותההוראה המשקמת 179 9. מקומו של פרופ’ פרנקנשטיין בהדרכה על פי תפיסתן של המורות 182 10. שינוי וצמיחה של זהות אישיתֿתרבותית 18710.1. למדתי ל”שמוע אותם” 18710.2. “חשבתי שאני בעצמי טעונת טיפוח, ויצאתי מזה” 19110.3. כמה קל לוותר על להיות “אני”? 193 שער שלישי – היבטים פדגוגיים דידקטיים 11.1. ניתוח תכנים 19911.2. ניתוח התכן 20011.3. שיעור בכתה ז’ – חטיבת הביניים בבית ספר ירושלמי 20211.4. קשיים של הילדים בהבנת התוכן הנלמד 20511.5. ניתוח דרכי התערבות של המורה – שיקולי דעת פדגוגיים 20611.6. שיעור מול שיעור – דגמים דידקטיים 20811.7. שיעור מול שיעור – תיאור תהליך השינוי 21911.8. סיכום והערכה 225 12. אפילוג 227 13. ביבליוגרפיה 229 14. מפתח כללי 248
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת