לחשוב מחדש במציאות משתנה

דאנאקוד: 24950202

30% הנחה

מחיר קטלוגי:

79

 ₪

מחיר באתר:

79.00 55.30

גב הספר

a:2:{i:0;a:3:{s:5:"title";s:13:"גב הספר";s:2:"id";s:13:"גב-הספר";s:7:"content";s:0:"";}i:1;a:3:{s:5:"title";s:25:"תוכן העניינים";s:2:"id";s:25:"תוכן-העניינים";s:7:"content";s:4215:"מבוא 7

שער ראשון – האיש ומשנתו החינוכית

1. על האיש קרל פרנקנשטיין 17

2. עיקרי משנתו החינוכיתֿדידקטית של פרנקנשטיין 30

2.1. היסודות הפילוסופיים בגישתו של פרנקנשטיין 30

2.2. היסודות הפסיכולוגיים 34

2.3. תיאור שלבי ההתפתחות של האדם, ומשמעותם ללמידה 38

2.4. היבטים תאורטיים פדגוגיים 51

3. עקרונות הגישה הדידקטית וההוראה המשקמת 76

3.1. עקרונות ההתערבות הדידקטית 76

4. היזמות הפדגוגיות – ההוראה המשקמת 85

4.1. הפרוייקט של התיכון שליד האוניברסיטה 85

4.2. פרוייקט ההוראה המשקמת – ההוראה

החלופית, האוניברסיטה העברית 95

שער שני – היבטים מחקריים

5. על המחקר החינוכי, על פי גישתו של פרנקנשטיין 103

5.1. על המחקר הנרטיבי 105

6. מאפייני המורות העובדות על פי גישתו של פרנקנשטיין 109

6.1. עולמן המקצועיֿאישי של המורות 111

6.2. הוראה משקמת – תרומתה של השיטה לעולמן

המקצועי של המורות 118

7. תפיסת המורות את עולם הילדים 129

7.1. מה חושבות המורות על ילדים המתקשים בלמידה 129

7.2. כיצד חושבות המורות 137

7.3. דרכי טיפול והתערבות של המורות 146

8. מקומם של התכנים הנלמדים ותפקידם של העקרונות
הדידקטיים בתאוריה, בהוראה ובעבודה החינוכית, על פי

פרשנותן של המורות 156

8.1. מקומם הכללי של התכנים כפי שבאים לידי ביטוי

בדברי המורות 157

8.2. העקרונות הדידקטיים 159

8.3. קשיים במימוש הוראת התכנים על פי עקרונות

ההוראה המשקמת 179

9. מקומו של פרופ' פרנקנשטיין בהדרכה על פי תפיסתן
של המורות 182

10. שינוי וצמיחה של זהות אישיתֿתרבותית 187

10.1. למדתי ל"שמוע אותם" 187

10.2. "חשבתי שאני בעצמי טעונת טיפוח, ויצאתי מזה" 191

10.3. כמה קל לוותר על להיות "אני"? 193

שער שלישי – היבטים פדגוגיים דידקטיים

11.1. ניתוח תכנים 199

11.2. ניתוח התכן 200

11.3. שיעור בכתה ז' – חטיבת הביניים בבית ספר ירושלמי 202

11.4. קשיים של הילדים בהבנת התוכן הנלמד 205

11.5. ניתוח דרכי התערבות של המורה – שיקולי דעת פדגוגיים 206

11.6. שיעור מול שיעור – דגמים דידקטיים 208

11.7. שיעור מול שיעור – תיאור תהליך השינוי 219

11.8. סיכום והערכה 225

12. אפילוג 227

13. ביבליוגרפיה 229

14. מפתח כללי 248";}}

ספרים מומלצים בקטגוריה זו

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת

היו הראשונים לכתוב ביקורת על הספר "לחשוב מחדש במציאות משתנה"

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

מבוא 7 שער ראשון – האיש ומשנתו החינוכית 1. על האיש קרל פרנקנשטיין 17 2. עיקרי משנתו החינוכיתֿדידקטית של פרנקנשטיין 302.1. היסודות הפילוסופיים בגישתו של פרנקנשטיין 302.2. היסודות הפסיכולוגיים 342.3. תיאור שלבי ההתפתחות של האדם, ומשמעותם ללמידה 382.4. היבטים תאורטיים פדגוגיים 51 3. עקרונות הגישה הדידקטית וההוראה המשקמת 763.1. עקרונות ההתערבות הדידקטית 76 4. היזמות הפדגוגיות – ההוראה המשקמת 854.1. הפרוייקט של התיכון שליד האוניברסיטה 854.2. פרוייקט ההוראה המשקמת – ההוראההחלופית, האוניברסיטה העברית 95 שער שני – היבטים מחקריים 5. על המחקר החינוכי, על פי גישתו של פרנקנשטיין 1035.1. על המחקר הנרטיבי 105 6. מאפייני המורות העובדות על פי גישתו של פרנקנשטיין 1096.1. עולמן המקצועיֿאישי של המורות 1116.2. הוראה משקמת – תרומתה של השיטה לעולמןהמקצועי של המורות 118 7. תפיסת המורות את עולם הילדים 1297.1. מה חושבות המורות על ילדים המתקשים בלמידה 1297.2. כיצד חושבות המורות 1377.3. דרכי טיפול והתערבות של המורות 146 8. מקומם של התכנים הנלמדים ותפקידם של העקרונות הדידקטיים בתאוריה, בהוראה ובעבודה החינוכית, על פיפרשנותן של המורות 1568.1. מקומם הכללי של התכנים כפי שבאים לידי ביטויבדברי המורות 1578.2. העקרונות הדידקטיים 1598.3. קשיים במימוש הוראת התכנים על פי עקרונותההוראה המשקמת 179 9. מקומו של פרופ’ פרנקנשטיין בהדרכה על פי תפיסתן של המורות 182 10. שינוי וצמיחה של זהות אישיתֿתרבותית 18710.1. למדתי ל”שמוע אותם” 18710.2. “חשבתי שאני בעצמי טעונת טיפוח, ויצאתי מזה” 19110.3. כמה קל לוותר על להיות “אני”? 193 שער שלישי – היבטים פדגוגיים דידקטיים 11.1. ניתוח תכנים 19911.2. ניתוח התכן 20011.3. שיעור בכתה ז’ – חטיבת הביניים בבית ספר ירושלמי 20211.4. קשיים של הילדים בהבנת התוכן הנלמד 20511.5. ניתוח דרכי התערבות של המורה – שיקולי דעת פדגוגיים 20611.6. שיעור מול שיעור – דגמים דידקטיים 20811.7. שיעור מול שיעור – תיאור תהליך השינוי 21911.8. סיכום והערכה 225 12. אפילוג 227 13. ביבליוגרפיה 229 14. מפתח כללי 248

דילוג לתוכן